مونسون به باد‌های موسمی گفته می‌شود که مطابق با فصول مختلف در جهات مخالف می‌وزند، اما به‌طور خاص مونسون‌ها باد‌های موسمی هستند که از اقیانوس هند در تابستان به سمت شمال می‌وزند. مونسون‌های تابستانی هند را گاهی مونسون تابستانی آسیای جنوبی هم می‌نامند و این مورد البته یکی از پرقدرت‌ترین سیستم‌های مونسون در کل دنیا‌ست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون آموزش جمعیت هلال احمر خوزستان جزئیاتی از «ال‌نینو» و تاثیر آن بر تعدد سوانح طبیعی به خصوص سیل‌های خارج از فصل و خشکسالی ارائه کرد.
معاون آموزش جمعیت هلال احمر خوزستان جزئیاتی از «ال‌نینو» و تاثیر آن بر تعدد سوانح طبیعی به خصوص سیل‌های خارج از فصل و خشکسالی ارائه کرد.
فعالیت کشتیرانی در بندر لاروشل فرانسه در اقیانوس اطلس- یکی از بزرگ ترین پایانه های صادرات غلات در فرانسه- روز پنجشنبه پس از وقوع آتش سوزی و سرایت به چهار سیلو غلات مختل شد.
فصل تابستان امسال اکثر کشور‌های اروپا ترکیبی است از باران‌های شدید، سیل‌های ناگهانی و آتش‌سوزی‌های گسترده که همزمان اتفاق می‌افتند و تعداد اندکی از کشور‌های قاره سبز از آب و هوای شدید و عجیب و غریب امسال در امان بوده‌اند.
سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر دولت چندان موضوع کاهش تصادفات را جدی نگرفته است، گفت: در طول سال‌های اخیر بسیاری از کار‌های اساسی نظیر نوسازی ناوگان، تجهیزات و امکانات پلیس، هلال احمر، اورژانس و ... صورت نگرفته است و با وجود تاکیدات مکرر پلیس، توجه لازم به رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها نشده و هیچ اقدامی برای ارتقای ایمنی خودرو‌های داخلی انجام نشده است.
سرپرست سازمان امدادونجات گفت: متاسفانه در این مدت زمان، ۳۰ نفر از هموطنان به دلیل وقوع سیل (۱۹ نفر)، رعد و برق (۸ نفر) و ریزش کوه (۳ نفر) به دلیل شدت جراحات در ۱۰ استان کشور جان خود را از دست داده‌اند، همچنین طی این مدت با اعلام مفقودی ۳ نفر در شهرستان کوهپایه (اصفهان) و محور کرج – چالوس (البرز) تیم‌های جستجو جمعیت هلال‌احمر در حال جست وجو مناطق آسیب جهت کشف مفقودین هستند.
اواخر دهه ۳۰ بود که اراضی سعادت‌آباد برای سکونت کارمندان کارخانجات ونک و فرحزاد انتخاب می‌شوند. وقتی شهرک مسکونی کوی مکانیر ساخته می‌شود، مجسمه بزرگی از محمدرضاشاه در پارک محله و ساختمان‌های دو طبقه با پس‌زمینه کوه‌هایی که هنوز به راحتی دیده می‌شدند. در بافت نسبتا شطرنجی شمال میدان کاج (تهرانی مقدم کنونی) قرار می‌گیرند و این یعنی اولین روایت‌های مدرن سعادت‌آباد...
آرون رمزدیل، دروازه‌بان آرسنال، برای جبران اشتباه بزرگ بازی با ساوتهمپتون مصمم است تا امشب مقابل ستاره های سیتی تا حد توان ایستادگی کند.
با رسیدن به ساعت یک دقیقه بامداد دوم فروردین درحالی که امسال برخلاف سال‌های گذشته ساعت کشور یک ساعت به جلو نرفته بود، بسیاری از سرویس‌های موبایلی، بانکی و اینترنتی و گجت‌های تحت اندروید و ویندوز برای یک ساعت دچار اختلال شدند، چون بسیاری از سرور‌های بین المللی تغییر ساعت تابستانی را برای ایران هم لحاظ کردند. اتفاقی که نیاز به هماهنگی وزارت ارتباطات در این زمینه داشته است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: بیشترین خسارت سال های گذشته در چهارشنبه آخر سال ناشی از «بالن آرزوها» است.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی تأکید کرد، لیگ فرنگی به لحاظ کمی و کیفی تفاوت‌های زیادی با کشتی آزاد دارد و در سال‌های قبل هم میزان استقبال از لیگ این رشته به همین شکل بوده است.
آرسنال، در دربی حساس لندن برابر چلسی با یک گل به برتری رسیده و دوباره صدرنشین لیگ برتر شد.
شهردار تهران چرایی جمع آوری سطل زباله را تشریح کرد و گفت: بیش از ۶۰۰ سطل زباله در حوادث اخیر آتش زده شده است.
رسانه‌ها گزارش دادند که تعداد جان باختگان سیل‌های اخیر در پاکستان به ۱۰۶۱ نفر افزایش یافته است.
براساس آمار رسمی، دست کم ۱۱۳۶ نفر در جریان سیل‌هایی که از آغاز فصل باران‌های موسمی در ماه ژوئن به راه افتاده کشته شده‌اند. باران تابستان امسال سنگین‌ترین باران در یک دهه گذشته گزارش می‌شود.
وزیر خارجه پاکستان خواستار کمک‌های بین المللی به این کشور پس از سیل‌های «مخرب» اخیر شد.
شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، روز شنبه به افراد آسیب دیده در استان سیل زده ایالت سند کمک‌های امدادی تحویل داد. در ویدئوی منتشر شده شهباز شریف سوار یک هلیکوپتر دیده می‌شود که بسته‌های امدادی را به پایین پرتاب می‌کند. سیل‌های ناگهانی ناشی از باران‌های موسمی شدید در بسیاری از مناطق پاکستان باعث کشته شدن نزدیک به ۱۰۰۰ نفر و زخمی شدن هزاران نفر و آواره شدن هزاران نفر از اواسط ژوئن شده است.
رییس سازمان مدیریت بحران اعلام کرد: در اثر سیلاب اخیر چهار هزار و ۱۵۱ خانه روستایی به طور کامل تخریب و ساکنان بیش از ۶۰ روستا در پناهگاه‌های موقت اسکان داده شدند.
صبح امروز بخشی از سیلوهای گندم در لبنان که به دلیل انفجار سال ۹۹ بندر بیروت آسیب دیده بود دوباره سوخت و فروریخت.
سیلاب‌های ناشی از پدیده مانسون از اول مردادماه ۲۴ استان کشورمان را در بر گرفت و با وجود هشدار‌های هواشناسی و آماده‌باش ستاد‌های مدیریت بحران به‌دلیل شدت سیل خسارت‌های بسیاری به بار آمد که بیشترین حجم این خسارت‌ها در بخش کشاورزی اتفاق افتاد.
در این فیلم دلایلی که باعث شد در سیل‌های اخیر، تخته جمشید دچار آب گرفتگی نشود را مشاهده می‌نمایید.
یکی از نکات جالب توجه دیدار روز گذشته تیم فوتبال رسانه ورزش و منتخب مشهد جنجالی بود که در متن آن حسین بادامکی و محسن قهرمانی قرار داشتند.
کارلو آنچلوتی، سرمربی باتجربه رئال مادرید، می تواند در پایان فصل جاری به دومین سرمربی پرافتخار این باشگاه تبدیل شود.
کولیوند اعلام کرد: از ۹۰ جان باخته‌ای که در کشور داریم حدود ۴۰ نفر از آن‌ها مربوط به تهران در منطقه‌های امامزاده داوود و فیروزکوه است، سیلاب سنگینی بود که نیاز به تجهیزات ویژه داشت که شهرداری خیلی سریع این تجهیزات را فراهم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ